E-mailmarketing

E-mailmarketingWil je succesvol zijn met e-mailmarketing, dan moet je klanten persoonlijk aanspreken en waardevolle content verzenden. Daarvoor is goede data en slimme software nodig.

E-mailmarketing is nog steeds een belangrijk onderdeel binnen de online mix. Dit komt doordat de kosten van e-mailmarketing relatief laag zijn en je met deze communicatiemethode jouw doelgroep direct kunt aanspreken.

Samen e-mailmarketingstrategie opzetten

E-mailmarketing is een effectieve marketingmethode. Veel bedrijven sturen je regelmatig e-mails en nieuwsbrieven. Maar hoe kun je dit zelf nu het beste aanpakken? Hoe start je een eigen e-mailmarketingcampagne? Hoe zorg je ervoor dat jouw e-mails ook worden gelezen door jouw doelgroep en hoe wordt de lezer aangezet tot actie?
.

E-mailmarketing met MailChimp

Ik werk zelf veel met MailChimp. Dit is een zeer gebruiksvriendelijk e-mailmarketing-programma met alle mogelijk denkbare functies en mogelijkheden. Het is zelfs kosteloos (tot 2000 adressen) te gebruiken.


Bij het opzetten van een goede nieuwsbrief zijn er een aantal zaken belangrijk.

  • Zijn de e-mailadressen die je gebruikt van bestaande klanten of van (opt-in of dubbel opt-in) relaties?
  • Wat is het doel van je nieuwsbrief?
  • Heb je voldoende (en interessante) onderwerpen voor je nieuwsbrief?
  • Wie gaat deze teksten schrijven?
  • Hoe maak je je nieuwsbrief persoonlijk?
  • Wat is het beste moment van verzenden?
  • Hoe krijg je kwalitatieve nieuwe nieuwsbriefleden?
  • Hoe zorg je dat je nieuwsbrieven niet in het SPAM-filter belanden?
  • Wat is een goede frequentie van verzenden?
  • Hoe gaan we de e-mailmarketingresultaten meten?
  • Hoe blijven we netjes binnen de wet- en regelgeving van o.a. Telecomwet, OPTA en EMMA-nl?

Loop je ook met deze vragen rond, dan kan ik je helpen! Stuur mij een e-mail en ik vertel je meer over de mogelijkheden en hoe we dit samen kunnen gaan inrichten en opstarten.

E-mailmarketing

e-mailmarketing – Friesland